Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi do social media marketingu. Są i te bezpłatne, z których można korzystać bez ograniczeń, ale i płatne, oferujące jeszcze więcej opcji i funkcjonalności. Zachęcamy do zapoznania się z naszą listą tych, na których warto skupić swoją uwagę, przy pracy w środowisku social media.
Narzędzia w social media marketingu mnożą się i codziennie praktycznie powstają nowe, jeszcze lepsze i nie zawsze płatne! Jednakże nie sposób wykorzystać wszystkie z nich – dlatego przedstawiamy listę tych, które rzeczywiście się przydają w codziennej pracy Social Media Managera!
Brand24 – polski program do monitoringu sieci
Twórcy aplikacji stworzyli narzędzie doskonałe – monitoruje aktywność w sieci pod hasłami kluczowymi. Analizuje treść nie tylko na forach, ale głównie w social media. Jest to bardzo pomocne narzędzie przy analizowaniu ryzyka czy tego, jak postrzegana jest nasza marka. Dla przykładu, ktoś umieszcza na swojej tablicy zapytanie – gdzie zjem najlepszą pizzę w Sosnowcu? Jeżeli jakakolwiek pizzeria, działająca na terenie tego miasta korzysta z Brand24 i wyszukuje hasła „pizza w Sosnowcu” – otrzyma alert, tym samym szybko będzie mógł zareagować – wysłać wiadomość ze swoim menu lub po prostu odpowiedzieć „wpadnij do nas!”. Proste?
Canva – bezpłatne tworzenie różnorodnych grafik
Ktoś może powiedzieć – ale po co zaprzątać sobie głowę Canvą, skoro mamy Photoshopa? Ten drugi jest płatnym narzędziem, natomiast w dużej mierze Canva nic nie kosztuje! W łatwy sposób przygotujemy różnorodne grafiki – pod posty, infografiki, ulotki i tak dalej, korzystając z wielu funkcjonalności oprogramowania. Możliwości są wręcz nieskończone i niezwykle zaawansowane, tym samym często docenimy ją, porównując jakością do Photoshopa. Zaletą Canvy jest jej prostota, ale i stały dostęp, ponieważ wystarczy zarejestrować się na stronie internetowej i właśnie tam tworzyć swoje grafiki pod posty.
SproutSocial – aby jeszcze łatwiej zarządzać profilami w social media
Patrząc na narzędzia w social media marketingu, nie sposób pominąć SproutSocial. Jest to pomocna aplikacja, która została stworzona w Stanach Zjednoczonych, a do tej pory docenili ją Nokia, Dove, UPS, Jakub Werelich Media Click i inne znane na całym świecie marki. Jaka jest jego rola? Bardzo prosta – dzięki niej można zarządzać profilami społecznościowymi. Za pośrednictwem SproutSocial będziemy analizować to, co dzieje się na Twitterze, Facebooku, G+ czy platformach biznesowych (jak LinkedIn). Program jest prosty i funkcjonalny w swoim odbiorze, zaletą jest też fakt, że aby odpowiadać na konkretne aktywności użytkowników, wcale nie musimy przechodzić do social media, a wszystko zrobimy z poziomu dashboardu! Są tutaj statystyki, porównania, profil komentujących. Niemal pełne dane, które później można wykorzystać przy tworzeniu strategii marki w social media.
Naturalnie to tylko początek listy narzędzi, jakimi możemy dysponować w obsłudze social media. Jednak nie zawsze trzeba instalować każdy jeden, aby dobrze zarządzać marką. Należy określić, jakie mamy potrzeby, gdzie niezbędna jest pomoc – planowanie, monitorowanie czy tworzenie postów, i dopiero wtedy wybierać odpowiednie narzędzia do pracy.
Źródło: https://mediaclick.pl/